Nya praktiska restips om resan och lite statistik, kanske!

Vill börja med att tacka Malin för ett riktigt fint inlägg, det är inte ofta man får höra så mkt bra om sig själv, jag kan bara hoppas att de andra, särskilt Mattis är lika glada för berömmet som jag är! Dessutom kan jag berätta att våran besöksstatistik skjutit i höjden, jag vet att Maelin tog upp det igår men det är så himla kul hur många besökare vi har fått! Ska inom kort försöka lägga upp en bild på våran statistik, om jag kan få upp den, håll tummarna för det!

Annars då? Jooo jag hade tänkt skriva in lite egna backpackingtips till er som planerar att fara ut och resa för första gången, detta är baserat på min enorma erfenhet av backpacking, eller luffning som det lite chekt brukar kallas i folkmun, och kommer därför mest att bestå av praktiska tips och tillvägagångssätt!
  1. Man behöver inte äta mat mer än en gång per dag. Detta är ett bra sätt att spara pengar på så att man kan lägga större summor på viktigare saker så som: Dricka och..... annat
  2. Navelludd är perfekt material för att starta en brasa. Varning! Glöm inte att ta bort luddet från naveln innan ni försöker tända.
  3. Om någon snarkar så kan snöret i din sovsäckspåse vid en kris användas till att "tysta ner" den snarkande individen.
  4. En lek man kan leka på flyg/buss/tåg är att sparka i ryggen på stolen framför dig och när personer framför dig vänder sig om så skyller du på att han bakom dig började och fortsätter sen sparka på stolen framför dig tills det att önskad reaktion uppnåtts.
  5. En annan roliga sak man kan hitta på under långa resor är att sätta upp snubbeltråd i mittgången!
Hoppas att du som läsar blev klokare av dom här tipsen :)

XOXO Mange

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0