Dagens Fakta

Guiden här!

När man ska till Thailand kan det vara bra att kunna vissa ord:
.
God dag/God kväll:  sawaddi klap (sagt av man) / sawaddi ka (sagt av kvinna)
Adjö:  la gawn (eller det ovan)
Tack:  kob khun
Ja/Nej: chai/mai chai
Hur mycket?: raka too rai?
Var finns toaletten?: hong nam yu ti nai?
Ursäkta mig:  kho tot
Jag förstår inte:  mai kao chai
Finns det någon här som talat engelska?: ti ni mi kai pud pa sa angkid yipun dai mai?
------------------------------------------------------------------------
om någon skulle vara så galen att den tänkt sig ut i trafiken:
hjälp!:  chuey duey!
kollision:  rod chon
olycka:  u bat hed
------------------------------------------------------------------------
Fler ord utlovas inom en nära framtid!
Jag har tänkt på att många av er kanske inte känner till så mycket om mig, därför kommer här en kort presentation:
  • Jag blev den första reseguden att utses till världens bästa guide på en resegala som heter GOLDEN GUIDE och hålls varje år i källaren hos Ernst KirschTIGER.
  • Under alla dessa år har jag såklart hjälpt många kända kändisar på deras resor av respekt till deras anhöriga kan jag inte avslöja vilka...(jag varnade dom faktiskt att hajar äter kött)
En rolig grej som hände när jag var i Vietnam med Brad och Angelina för att hjälpa dom att fixa ett till barn. Så just när vi hade spanat in en unge som dom ville ha så kom en galen vietnames med en gås runt skallen som han tog tag i bakbenen på, sen började han svinga uta klaaan och det gick snabbare och snabbare. Brad började skrika att han skulle skjuta ner den mänskliga helikoptern, shoot him!!! med ett "litet basoka-gevär som han hade nerstoppat i sina långalsonger (långkalsongen i vietnam lixom!??? :O) ajja men då var det tur att dom hade mig som guide för jag kan ju nämigen världens alla språk å såklart vietnamesiska.
Så jag skrek: tjekåång! tjekåång! tjekåång!
Och helt plötsligt kom fyra andra vietnameser med två engångsgrillar å sen vart det VÄÄRLDENS GRILLPARTY!!
sen for vi hem.
'
Och om ni undrar över något mer, om mitt yrkesliv, om thailand eller om maskar så är det bara att kommentera nedan.
.
.
la gawn! / Guiden, "ni ställer frågorna, jag ger svaren"

Kommentarer
Postat av: hanna

hahahhaha vafaaan! :D

2011-01-19 @ 20:15:54
Postat av: Kingen

Hahahah älskar dig!! BIG fan <3<3<3<3



Maila så fort du är framme!:)

Ha det King/KIngen

2011-02-01 @ 12:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0